+10 års ekspertise i branchen
Green Gourmet har eksisteret siden 2013. Siden da er der sket meget. Nedenfor finder du en tidslinje over milepæle i vores virksomheds historie.
Historien om Green Gourmet
2025
Udbygning af eksport til Asien via on-line og helsemarkedet Amazon- tager fart og cementerer sig. Produktionsliner udbygges i takt hermed.
PCT patentansøgning placeret internationalt.


2024
Stærk udvikling i salg via on-line salg i EU og på asiatiske markeder via læger/ klinikker og apotekersalg.
Udvikling af on-line salg via Amazon EU får positive resultater – efter lang tids indsalg.
2023
Baseret på resultater af kliniske projekter på Aarhus Universitetshospital indgav vi patentansøgning på produktproces og effekt af indtagelse af Kalohas – med henblik på udbygning af salg som økologisk fødevare til funktionel behandling.
Indledende erfaringer fra asiatiske markeder understøtter kraftigt at helsesektoren fremadrettet vil kunne blive vor primære salgskanal.


2022
Vores projekt “From Healthy Food to Nutritional Ingredient” kom frem til vigtige resultater vedrørende indholdet af de bioaktive forbindelser, hvoraf Synaptic acid kan være den primære drivkraft bag GLP-1-induktionen af KaLOHAS®, se White Papers. Udgivelse følger.
Det kan gøre det lettere at reducere fødeindtagelsen, forbedre insulinresistensen og stabilisere blodsukkerniveauet – vigtige faktorer for at opretholde en sund metabolisme.
Fremragende resultater fra forbrugere i Kina fik os til at oprette en salgskanal på www.amazon.de/greengourmet og andre kanaler for detailprodukter.
2021
Et klinisk projekt på Aarhus Universitet påviser en vigtig videnskabelig afhandling om positive effekter på diabetes 2-patienter efter indtagelse af KaLOHAS® på GLP-1-udskillelse, blodsukkerniveauer og LDL-kolesterol – se White Papers. Udgivelse følger.


2019-2020
In vitro projekt fra Foulum på Aarhus Universitet phd Yuan Yue påviser en meget ingeressant indhold af synaptic acids.Disse fund afslører potentialet af KaLOHAS grønkålspulver til at inducere GLP-1-sekretion in vitro, hvilket antyder dets potentielle rolle i at fremme reduceret fødeindtag, forbedre insulinresistens og stabilisere blodsukkerniveauet. Det høje sinapinsyreindhold i KaLOHAS kan bidrage til dets overlegne bioaktivitet sammenlignet med konkurrerende grønkålspulverprodukter. Yderligere undersøgelser er nødvendige for at belyse de præcise mekanismer, der ligger til grund for den forbedrede GLP-1-induktion af sinapinsyrer, og de langsigtede virkninger af KaLOHAS-forbrug på metabolisk sundhed. Udgivelse følger.
Markedsudviklingen under COVID fik os til at teste online e-handel med Tmall i Kina med lovende resultater.
2018
Der bliver opnået in vitro-evidens for udskillelse af GLP-1-hormonet på Aarhus Universitet (Foulum).
Ud af 14 forskelligartede sundhedsfremmende produkter, gurkemeje, ingefær, fennikel, rødbede, hvedegræs etc viste Kalohas grønkål lagt de mest lovende resultater for udskillelse af GLP-1 hormonet efter intag.
Herefter blev det besluttet at gå videre med resultaterne og finde bekræftelse herpå via yderligere tests – Yuan Yue, phd. blev ansat således at dette arbejde kunne fortsættes.


2017
Iværksættelse af videnskabelige undersøgelser med henblik på at opnå dokumentation for effekter på livsstilssygdomme og salg til ernærings- og kosmetiksegmentet.
Der bliver også etableret eksport af KaLOHAS® til detailhandel og bulk til Malaysia og Dubai.
2016
Proces- og eksportudvikling af tørret grønkålspulver og -blade til salg til industrien i Japan og Taiwan er etableret – første reelle salg til Japan modtaget januar 2026.


2015
Produktet blev registreret i Japan, Taiwan og Kina og forberedt til eksport – og hjemmemarkedet.
2014
Efter produktions- og markedsmodningsprocessen for produktet KaLOHAS® bioaktivt grønkålspulver blev produktet varemærkeregistreret og reelle testproduktioner og forbrugertests blev gennemført.
Komplet organeoleptisk og tekniske specifikationer blev fastlagt og procesbeskrivelser gennemført.
Virksomheden opnåede certificeret eksporttør status for produktet.


2013
Green Gourmet bliver etableret som en eksportvirksomhed for danske kvalitetsfødevarer til Japan.
Blandt kerneprodukterne er salt, chokolade og laks. Specielt chokolade og Lyngrøget laks er attraktive i markedet.