Gratis levering ved køb for minimum 350 kr.

Min Konto

Vegansk kosttilskud til dit helbred

Hvad vil det sige at være veganer?

Du er måske havnet her fordi du allerede er veganer, eller overvejer at blive det. At være veganer betyder at man vælger alle animalske produkter fra. Det adskiller sig fra at være vegetar, da man udover kød, heller ikke spiser mælkeprodukter eller æg. For andre veganere betyder det også, at man undgår honning (som er et biprodukt af dyr) eller tøj og rengøringsmidler.

Få hjælp til en sund og vegansk livsstil

Her får du 8 gode råd til en sund og vegansk livsstil:
1. Spis nok mad.
Det kan virke som ekstreme mængder, når man starter på en vegansk diæt, men grøntsagsbaserede retter indeholde ofte færre kalorier end retter med kød, og derfor er det vigtigt at huske at spise nok, så du får den energimængde og nærringsstoffer, du har brug for. Så første generelle råd, virker næsten for godt til at være sandt, men skru op for mængden af mad!

2. Bliv klogere online!
Du er med stor sandsynlighed allerede begyndt at gøre dette, siden du er endt her. Påmind dig selv om, at internettet er en bundløs inspirationskilde til opskrifter og inspiration til spændende madlavning. Du kan nemt komme til at føle dig restrikteret i starten, indtil du har lært alle hacks til, hvordan du kan gøre madlavning sjov og kreativt. Burgere, pizza og lækre lasagner findes i adskillige andre versioner - også de veganske.

3. Er det nu vegansk?
Husk at det ikke altid er de produkter, man forestiller sig, der ikke er veganske. Kosmetik, medicin og rengøringsmidler er ikke nødvendigvis veganske, selvom de ikke skal spises. Her er internettet også din bedste ven, men derudover kan du desuden altid kigge efter det veganske mærke, når står med en vare. De fleste produkter er begyndt at anvende mærket - selv vaskemidlet i Rema.

4. Spring ud i madlavningsretter, der ikke har kød i fokus
Mange retter har kød som måltidets centerpiece, og der kan man heldigvis finde mange veganske produkter, der kan udgøre samme funktion (og faktisk ligne kød ned til mindste detalje). Men i stedet for hele tiden at blive påmindet om ”manglen” på kød, kan det også være en god ide at prøve retterne uden køderstatningsprodukter og i stedet kredse om måltidet andre elementer. Når først du er blevet kongen af det, som ofte kategoriseres som tilbehør, vil du hurtigt glemme, at kød overhovedet eksisterer.

5. Tjek restauranten ud på forhånd
Der er ikke noget mere skuffende end at ankomme på en restaurant, der slet ikke har en ret på menukortet, der er vegansk. Eller endnu værre, at der kun er én ting på kortet at vælge. Man kan i dag nemt tjekke et menukort ud på internettet inden man besøger restauranten, og så kan man med fordel vælge en restaurant, der har veganske ”versioner” af deres retter. Det er langt mere udbredt i dag end for 10 år siden, så det handler bare om at have lavet lidt research på forhånd.

7. Væn dig til at lave madplan
Som veganer er det vigtigt, at du sikrer dig at du får nok vitaminer, mineraler og nærringsstoffer. Derfor kan man med fordel planlægge en uge frem, så man er sikker på, at man får hvad man har brug for. Man kan nemt miste overblikket, når man står foran køledisken og kigger på diverse tilbud.

8. Din kost kan suppleres med tilskud
Det kan være svært at vurdere, om man får vitaminer og mineraler nok. Hvis du er i tvivl, kan du altid besøge din læge og få taget en blodprøve, der kan vurdere, om du mangler ting i kosten. Ofte kan du med fordel supplere kosten med kosttilskud. Hvis du ønsker at gå den naturlige vej, kan du også supplere med naturligt kosttilskud, som indeholder høje mængder af det du mangler. Vores 100% veganske og økologiske grøntkålspulver, KaLOHAS® har et højt indhold af vitaminer og mineraler, som du kan læse om her.

Disse kosttilskud bør du tage som veganer

Det er vigtigt at få nok vitamin B12. Mange veganere vælger at tage et B-kompleks med alle B-vitaminer hver dag. Det er også muligt at tage en vegansk multivitamin, tilskud af omega-3 fra alger. Nogle tager også D-vitamin og C-vitamin.

Det kan ikke nævnes nok gange, at det er en god ide at tage til lægen, hvis man oplever forringet livskvalitet i hverdagens små gøremål, da der ofte er tale om, at man mangler noget i sin kost. Det kan være svært at vænne sig til en vegansk kost, og det kan ofte være et spørgsmål om, at man mangler noget i kosten.

Et alternativ til en køkkenhylde fyldt med pilleglas kan være vores naturlige, veganske kosttilskud, som er fyldt med mineraler og vitaminer. Du kan læse om vores naturlige veganske grønkålspulver, KaLOHAS® her.
er et innovativt mindre selskab, der med ærefrygt, arbejder og tror på nødvendigheden af at videreføre forfædrenes stolte traditioner for anvendelse af oprindelige, plantebaserede, funktionelle råvarer i behandlingen af nutidens naturlige livsstilssygdomme.

Lovmæssig erklæring: erklæringerne indeholdt heri vurderes ikke som sundhedsanprisninger af myndighederne. Brugere bør foretage deres egne juridiske og egnethedsundersøgelser for at sikre, at alle nationale krav følges. Disse udsagn er ikke blevet evalueret af US Food and Drug Administration. Produkterne er ikke beregnet til at diagnosticere, helbrede eller forhindre sygdomme

Kontakt

Telefon: +45 28 19 84 01
Mail: ulla.andersen@green-gourmet.dk
Adresse: Fyrrevaenget 13, 8920 Randers, Denmark

Shopping cart
Der er ingen produkter i kurven!
Fortsæt med at handle
0
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram